Sabtu, 27 Ogos 2011

bukan sekadar "aku terima nikahnya......."


".....aku terima nikahny...(bkal istri bt bkal bapa mentua)...dgn mas kahwinny RM......"



ut2...
assalamualaikum.. (:

hey2...ape lar entri CKR nih...
asyk psal kwin lar..baby lar..hehe...
bkn sbb da gtai na...
tpi....
nk cri lar pnglman dn cite2 org laen...
sbb insyaAllah...suatu hari nnti, CKR pn bkal jdi istri org jga kn...

okey2...so kt sni nk cite lar ape yg trsurat dan trsirat di sebalik lafaz akad tu...

byase lar kn kte dgr kalo lelaki akn trime lafaz akad tu sbgai tnde dy nk mmiliki wanita yg dy cintai tu...


contoh:

" aku terima nikahnya Anis bt Ali dengan mas kahwinny RM 80 tunai...sah!" (;


tapi tahukah lelaki apekah yg trsirat disebalik lafaz itu?
ni dia............
“Aku tanggung dosa2si dia dari ibu bapanya, apa saja dosa yang dia buat, aku tanggung dan bkn lg ibu bapanya, & aku tanggung dosa bakal anak2 aku. Kalau gagal, maka aku fasik, dayus & aku rela masuk neraka dan malaikat Malik melibas aku hingga pecah badan aku”

tanggungjawab besar akan dipikul oleh sang suami..saat dy menerima lafaz akad itu...


okey2....so kt sni..kpd bkal2 suami..prsiapkan lar dri tu dgn ilmu scukupny...
utk mnddik dan mbimbing si isteri....
insyaAllah...msti lar kte nak kan cinta yg tersemi itu trbawa hingga ke
jannatul firdausi kan... (:

oleh itu...isteri jga kne amanah yg dipikul suami tu...
jgn lar kte tmbh2 lg dosa kte pd suami...
brkaSihanlar antara 1 sme laen ye..

ok lar!...spreadS love...


p/s:;..."selamat pengantin baru buat yg akan jadi raja sehari....." (;



boleh baca bila senggang , klik follow kalau senang . terima kasih :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan